جوونیه مرده

نمی دونم چرا وقتی این عکس را در سایت فوتوسیگ دیدم بی اختیار دلم خواست مطالبی بنویسم. هر چند صاحب این عکس را نمی شناسم ولی احساس کردم خیلی نگاهش با من حرف داره. بی اختیار به فکر افراد دور و برم افتادم و باز مثل همیشه چرا ....چرا بعضی از عزیزانم یا بهتره کلی بگم چرا اکثر ایرانی ها نمی تونند جوونیشون را حفظ کنند و یا حداقل اینکه چرا نمی تونند خوب زندگی کننند. چرا؟مگه آدم چند بار به دنیا میاد و چند سال عمر می کنه. به نظر من لازمه خوب زندگی کردن خوب فکر کردنه البته ناگفته نمونه که واقعیت اینه که باید پول هم باشه نه خیلی زیاد چون زیادش هم تجربه نشون داده یه مشکلات دیگه ای را پیش میاره . متاسفانه اکثر آدمهای پول دار دور و بر من مشکلشون اینه که نمی تونند از پولشون لذت ببرند بگذریم..... به نظر من خوب زندگی کردن چند تا اصل داره که باید رعایت کرد اول: خوب فکر کنی یعنی بتونی مثبت باشی و مثبت فکر کنی تا نیروی مثبت تولید کنی . دوم : بتونی اول خودت را دوست داشته باشی و بعد مردم را. سوم : بتونی نقاط آرامش زندگیت را پیدا کنی واونا را حس وتقویت کنی . چهارم : لذت بردن از هر چیز و شرایط را یاد بگیری . پنجم: حسود نباشی. ششم :به تصمیمیات و کارهایی که توی زندگی انجام میدی معتقد باشی و افسوس نخوری. هفتم : تغذیه خوب داشته باشی .هشتم : بتونی لبخند بزنی و از ته دل بخندی. نهم: خودت باشی. دهم : یادبگیری چرا باید سفر کنی و ....... خیلی دیگه که کمتر کسی اینا را قبول داره و اون اینه : ازدواج نکنی و اگه بر اثر یه اشتباه ازدواج کردی بچه دار نشی. شرمندم ولی این تزه منه

12 comments:

من که واسه خودم تعریف کردم با پول و بی پول کیف کنم. اگه آدم یاد بگیره که خوشحالیش مستقل از مقدار پول و حتی موقعیت حاضر باشه، میتونه در هر شرایطی خوشحال باشه. شدنیه

صد البته نسخه بالایی واسه خود من کار میکنه، دلیل نداره واسه بقیه هم بکنه

قبوله ... ولی اگه مثلا آقای ایکس که میشناسیش از جوونیش پول داشت و اینقدر نمی خواست کار کنه که زندگیه 6 نفره اش بگذرونه حتما وقت میکرد که کمی تفریح کنه.چرا مثلا بابای من یا تو باید توی جوونیشون اینقدر کار میکردند که وقت نداشته باشند حتی تو خونه باشند چه برسه به بقیه ؟

شاید ما بیشتر فرهنگ خوب زندگی کردن بخواهیم تا پول

هیجکدوم از اینها 100%به تو بستگی نداره.بعضی وقتها جیزهایی بهت تحمیل میشه که دیگه نمیتونی این عکس العملهای قشنگ رو نشون بدی

هیجکدوم از اینها 100%به تو بستگی نداره.بعضی وقتها جیزهایی بهت تحمیل میشه که دیگه نمیتونی این عکس العملهای قشنگ رو نشون بدی

به نام خدا
خانم شريعت زاده
سلام
جواني شمع ره كردم كه جويم زندگاني را
نجستم زندگاني را و گم كردم جواني را
كنون با بار پيري آرزومندم كه برگردم
به دنبال جواني كوره راه زندگاني را

سلام خانم شریعت زاده
آدم می تونه همیشه لبخند بزنه ولی چه لبخندی ؟!!!!
راستی
از زندگانیم گله دارد جوانیم
والله چیزی ندارم بگم فقط همین
شزمنده جوانی از این زندگانیم

من که زیاد بقیه کامنتها رو حالیم نشد ولی جواب تو شراره جان: عرض کنم که نظر من اینه که آدما به دنیا میان، با قابلیت های مختلف و در شرایط مختلف. مثل اینکه هر سیستمی یه شرایط اولیه داره و یه داینامیکی. تو نمیتونی بگی چرا اینطوره. یعنی میتونی بگی ولی جوابی براش نیست. این طبیعت یه سیستمه. بذار مثال ملموس برقی بزنم: تو وقتی داری با یه موتور دی سی کار میکنی، دینامیکش با یه موتور دی سیه دیگه فرق داره بنابراین کنترلری که برای هر کدوم میسازی باید با اون موتور خاص هماهنگ باشه. اینم که بپرسی این موتوره چرا اینجوره، کمکی نمیکنه
واسه همینه که به نظر من همه چیز یاد گرفتنیه. خوشخال بودن، یاد گرفتنیه. نق نزدن به دنیا و انتظار نداشتن از آدما یاد گرفتنیه و و و.تجربه من به من نشون داده که اینی که بگیم چرا فلانی اول جوونیش باید سختی میکشید، معنی نداره. فلانی اگه از همین به قول تو سختی کشیدن، لذت برده، دمش گرم و برده. اگه نبرده، تقصیر خودشه چون بد طراحی کرده و تعاریفش رو بر اساس مفاهیم غلطی(در مورد خودش) گذاشته
یه چیزایی در این مورد توی همون پست مد نوشته بودم
تاکید میکنم: این مدل برداشت، برداشتیه که من با مشاهده خودم بهش رسیدم. ممکنه یه جاهایی باگ داشته باشه ولی تا حالا روش مشاهده ای که بهتر از برای من جواب بده، پیدا نکردم

مرسی فرید جان .حتما روی حرفات فکر میکنم

گفتم یه توضیح کوچیک دیگه بدم. یه جورایی توضیحش رو توی همون پسته دادم ولی خوب اینجا یه جور دیگه میگم
به نظر من اگه کسی با ضریب هوشی پایین به دنیا بیاد و در یه خانواده فقیر، خیلی کار اشتباهیه اگه مبنای خوشحالیش رو بذاره پولدار شدن. نمیگم پولدار نمیشه ها ولی تا میاد بشه، اگه بشه البته، چون به پول نرسیده، پس خوشحال نیست و عملا قسمت اعظم زندگیش، شایدم همش، به بدی میگذره
این تقصیر خود طرفه چون تعریفش رو از خوشحالی بد گذاشته
در مورد اون فرد خاص که شما میگی (یا هر کس دیگه مث اون) تعاریفش گند بوده
طرف وضع خوبی نداشته بعدش خوشحالی خودش رو در این دیده که هم شیش نفره باشه خونوادش، هم بتونه پول دربیاره و در قبالشون مسئول باشه و هم ...... خوب این تعاریف رو میتونه بکنه ولی نتیجه اش همین میشه که میگی. درستش(به نظر من) اینه که طرف شرایط خودش رو ببینه و بعد یاد بگیره که چیو، چجوری واقع گرایانه تعریف کنه
واسه همینه که من میگم باید یاد گرفت خوشحالی رو. خیلی میشه حرف زد در این مورد ولی سرتو خوردم

eeeeeeeeeeeeeeyyyyyyval