زنان محکوم

تقریبا 16 سال پیش ، سال اول دبیرستان یه دوستی داشتم به اسم ایکس که تقریبا تا سال آخر دانشگاه هم با هم بودیم و بعدا به خاطر یه سری مشکلاتی که پیش اومد مجبور شدیم همدیگر را نبینیم. در دوران دانشجویی که بودیم ، سالهایی که همه جوونها یه دوره عاشق شدن را تجربه می کنند و یا فکر می کند عاشق شدند اونم تقریبا ماه به ماه عاشق می شد و هر بار فکر می کرد که این یکی دیگه عشق واقعیه. نمی دونم چرا ولی اون هر بار از یکی خوشش می یومد و توی ذهنش بزرگش می کرد .اون فرد نشون می داد که از ایکسخوشش نمی یاد و یا اصلا تو این باغا نیست .اون سالها همیشه من توی این فکر بودم که چرا ایکس همیشه دچار این توهم میشه و همیشه دلم می خواست یه جورای کمکش کنم و بفهمم واقعیت چیه ..... و من فقط می تونستم آرومش کنم و نمی تونستم دلیلی براش بیارم . یک بار که خیلی ناراحتش بودم مطلب نیلوفر وحشی را براش نوشتم .حالا سالها از این مسئله می گذره و امروز ه روز وقتی به دنیای اطراف و جامعه نگاه می کنم باز این مشکل را به شکلهای دیگه می بینم ولی این بار فکر می کنم می تونم جوابی برای چراهام پیدا کنم. امروز می بینم جوونهایی که عاشق می شوند ولی جرات بیان ندارند .....درسته که همه، خانمها را محکوم می کنند که جرات و شهامت ندارند ولی سخت در اشتباهند .اون زمان من خیلی خوش بین بودم و همیشه باور می کردم که اینها توهمه و ساخته ذهن ایکس ولی امروز باور نمی کنم که پسرک 10 سال پیش واقعا عاشق نشده بود ، اون عاشق می شد ولی ....امروز می بینم عاشقان فراری را .....چه کسی محکوم است ....دختران جوان یا پسران جوان ؟..... دختری جوانی که با تمام احساس آرزوهایش را در پس نگاهی از او مخفی میکند یا پسرکی که از ترس بار مسئولیت نمی دانم یا از ترس زندانی آزادیهایش و یا ..... یک روز لبخند می زند یک روز اخم می کند یک روز چت میکند و یک روز خداحافظ......چرا چرا؟ امروز که من از همه چیز فارغ شده ام امروز که از من سنی گذشته وقتی به اطرافم نگاه می کنم و اشکهای دختران جوان را می بینم و غم پشت این اشکها را ،با خودم می گویم چه باید کرد؟ چرا او دیروز به ایکس گفت نمی دونم دوست داشتن چیه ؟ و ماه بعد می دیدیم که دوست داشتن را با کسی دیگر تجربه کرده و 2 ماه بعد به یاد ایکس می افتاد و دوست داشتن را فهمیده بود. نمی دانم در پس این همه تناقص شخصیتی چه بود؟توی این رفتنها و اومدن ها ضربه اصلی را چه کسی می خوره ؟ آیا اصلا برای اون افراد مهمه ..... ظاهرا خیلی راحته یک روز بگی دوست دارم یک روز بگی اشتباه کردم دوست داشتم و یک روز بگی خداحافظ و ماه بعد بگی به یاد گذشته سلام.کاشکی اونقدر قدرت داشتم که فریاد بزنم و به همه این جوونها بگم واقعیت چیه؟ .......کاشکی

5 comments:

واقعیت اینه که خانمهادیگه خانمهای50سال پیش نیستند.اما اقایون هنوز با
همون دید به خانمها نگاه میکنند.کسی که باید همیشه انتخاب شونده باشه نه انتخاب کننده

با سلام

شايد اشكال از يه جاي ديگةاس. شايد اينهمه بي‌مهري به خاطر ، شرايط جامعه يا عقده‌هاي افراد باشه.
ولي مطمئنم كه عشق شكست خورده آدم رو از مسير عادي خارج مي‌كنه

به نام خدا
سلام
موضوع خوبيه فكر كنم جاي طرح بسيار دارد. من يادم هست كه دختران 10 يا 15 سال پيش شايد هم امروزي به برخي شخصيتهاي سينمايي و ورزشي و هنري وابستگي ذهني پيدا مي كردند. به نظرم بد نيست ديدگاه روانشناسي را در اين باره بنويسيد.

به نام خدا
سلام
موضوع خوبيه فكر كنم جاي طرح بسيار دارد. من يادم هست كه دختران 10 يا 15 سال پيش شايد هم امروزي به برخي شخصيتهاي سينمايي و ورزشي و هنري وابستگي ذهني پيدا مي كردند. به نظرم بد نيست ديدگاه روانشناسي را در اين باره بنويسيد